Виховуємо громадянина – патріота України
Виховання патріота і громадянина є одним із провідних завдань національної освіти, про що наголошено в основних нормативних документах в галузі освіти.
Виховання дітей в сучасному українському суспільстві в умовах економічного та політичного реформування, коли суттєво змінилося соціокультурне життя, принципи функціонування освітніх установ, засобів масової інформації, обумовили проблеми виховання патріотичних почуттів у громадян України починаючи з наймолодшого віку.
В.Сухомлинський писав: «Дитячі роки, той вік, який ми вважаємо віком безтурботної радості, гри, казки, – це витоки життєвого ідеалу. Саме в цей час закладається коріння громадянськості. Від того, що дитині відкрилося в навколишньому світі в роки дитинства, що його здивувало чи вразило, що обурило та примусило плакати – не від особистої образи, а від хвилювання за долі інших людей, – від цього залежить, яким громадянином буде наш вихованець».
З метою національно-патріотичного виховання дітей молодшого шкільного віку
у ОЗНЗ Новоолександрівському НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» з 20 по 24 лютого проходив тиждень педагогічної майстерності учителів початкових класів.
Розпочався тиждень Днем моєї країни, протягом якого вихованці ДНЗ та учні 1-2 класів переглянули фотоколаж «Я подорожую Україною», а учні 3-4 класів побували на віртуальній подорожі «Неповторні куточки України».
Бібліотекар школи Коваленко О.М. ознайомила молодших школярів з виставкою дитячої літератури «Ми всі діти твої, Україно!» та презентувала творчість дитячої письменниці з Чернігівщини, автора віршованих казок Тетяни Пакалюк.
День моєї країни учні початкових класів присвятили рідній Батьківщині та воїнам-захисникам України. У цей день вони розпочали виготовлення саморобок на патріотичну тематику (1 клас), роботу над малюнками «Я малюю Україну» (2 клас), участь у акціях «Оберіг для солдата» (3 клас) та «Дитячий лист і малюнок, що зігріває серце воїнам АТО» (4 клас).
21 лютого пройшов під назвою «Міжнародний день рідної мови». У цей день у 2 класі відбувся відкритий урок української мови з фрагментами національно-патріотичного виховання (учитель Балацька К.А.). Учитель 4 класу Кутова Н.А. провела з учнями початкових класів відкриту годину спілкування «Наша мова – калинова».
22 лютого учні 1 класу були активними учасниками відкритого уроку читання (учитель Кашуба М.Б.), де мали змогу уявно побувати на екскурсії у Києві та познайомитися з визначними культурними місцями столиці України.
У патріотичному дусі пройшов урок української мови у 4 класі (учитель Кутова Н.А.), на якому учні будували речення з однорідними присудками про рідну землю, село, школу та складали тексти про патріотизм наших воїнів АТО.
У 2 класі цього дня відбулася відкрита година з народознавства «З бабусиної скрині» (вихователь ГПД Пашківська О.І.). Діти з цікавістю слухали про ті речі, які колись зберігалися у скрині, розказували вірші, співали народних пісень і танцювали.
У четвер, 23 лютого, на відкритому уроці «Я у світі» учні 3 класу (учитель Козаченко В.М.) демонстрували, що вони є громадянами України та дізнавалися про права і обов’язки громадян.
Учні 4 класу подорожували визначними місцями столиці України на уроці англійської мови «Мій Київ – дивовижний» (учитель Петрик Т.В.).
А вихователь ГПД Тимченко І.М. провела захоплюючу подорож Україною «Лише у нас на Україні», заполонивши учнів 3-4 класів незрівнянною красою, величчю, багатством, національним колоритом рідної Батьківщини.
У п’ятницю був День вишиванки. Цього дня учні та вчителі одягнули свої улюблені вишиванки. А ще у школі відбувся великий дитячий гала-концерт «Діти єднають Україну». Вихованці дитячого садка та учні початкових класів читали вірші про Україну, співали різноманітні пісні. Юні танцюристи виконували хореографічні композиції «Вишиваночко моя», «Не здолати Україну!». А на завершення усі присутні в залі під керівництвом танцювальної групи «Рушничок» виконали пісенно-танцювальну композицію «Мова єднання».
Отже, тиждень педагогічної майстерності покликаний не тільки підняти професіоналізм педагогів, а й донести до кожного вихованця ідеї патріотизму, національної свідомості. Неможливо уявити справжнього громадянина-патріота, який би не проявляв любові до рідного краю, не шанував батька-матері, не знав свого родоводу, національних традицій, не відчував єдності з природою, не турбувався про її охорону та примноження багатств.
Патріотизм покликаний дати новий поштовх для розвитку духовності нації. Це є нагальною потребою і держави, і суспільства, і особистості. Державі необхідно, щоб всі діти виросли національно свідомими громадянами.
|