Виховуємо патріотів змалку
Відповідаючи вимогам часу та запитам суспільства, у контексті духовного розвитку особистості важливо здійснювати виховання дітей у дусі патріотизму, толерантності.
Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.
Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.
26 січня 2017 р. у ОЗНЗ Новоолександрівському НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» відбувся семінар для вихователів дитячих груп дошкільних навчальних закладів району, який був присвячений темі «Виховання патріотизму і толерантності шляхом прилучення до народознавства».
Заступник директора з НВР Яременко Л.В. повідомила учасникам семінару, що у нашій школі виховання патріотизму є не епізодичним, а систематичним, і починається з дошкілля. Саме перебуваючи в дитячому садку, діти починають знайомитися з назвою та історією виникнення свого села, вулиць, з назвою своєї країни, її столиці, знайомляться з державною символікою України, видатними людьми свого краю, характерними рисами українців – миролюбність, доброзичливість, гостинність, працелюбність, мудрість тощо.
Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення дітей до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками життя українців, народних ремесел, символів.
Вихователь-методист Новікова Т.В. провела інтегроване заняття з дітьми старшої дитсадкової групи на тему: «Моя рідна Україно, я – твоя мала частина». Усі діти були одягнені в українські костюми, які їм дуже пасують. Зразу видно було, що такий одяг їм дуже подобається, бо щасливі усмішки та сяючі оченята прикрашали їхні лиця.
На початку заняття малюки зустріли гостей запашним короваєм, випеченим майстерними маминими руками.
Дошкільнята старанно і виразно розказували вірші та виконували пісні про Україну, обережно танцювали з рушничками та завзято проводили гру з віночком.
З метою кращого засвоєння знань вихователька в цікавій формі познайомила дітей з українськими народними символами-оберегами: калиною, віночком, рушником, застосовуючи при цьому ІКТ.
Учасники семінару відвідали шкільний історико-краєзнавчий музей «Пошук», де Коваленко О.М. та учні-екскурсоводи провели цікаву оглядову екскурсію. Гості мали змогу побачити, що у шкільному музеї зібраний багатий матеріал щодо національно-патріотичного виховання молоді.
Вихователі пройшли коридорами школи, відвідали навчальні кабінети, де побачили нові учнівські меблі та ознайомилися з роботою сучасних мультимедійних робочих місць учителя, які надійшли до нашого закладу нещодавно.
Під час обговорення вихователі дійшли висновку, що на сучасному етапі національно-патріотичне виховання дошкільнят посідає чільне місце у всьому навчально-виховному процесі. А завдяки впровадженню ІКТ навчання та виховання дітей стає більш виразнішим, цікавішим та доступнішим, відповідає сучасним вимогам викладання та розвитку інтелектуальних, творчих здібностей дітей, їхньої пізнавальної активності, усвідомлення моральних цінностей у ранньому віці.
Підсумовуючи роботу семінару, завідуюча районним методичним кабінетом К.В.Шипко подякувала керівництву школи та працівникам дитсадка за вдало проведений захід та побажала успіхів у подальшій роботі.
|